外国人在留支援センター Foreign Residents Support Center (FRESC)
(令和2年9月14日更新)
FRESCヘルプデスクは、新型コロナウイルス感染症の影響を受けて、勤務先の経営状況が悪化するなどし、就労先がなくなるなど、生活に困っている技能実習生をはじめとする在留外国人からの電話相談に対応します。
The FRESC Help Desk accepts consultations by phone from non-Japanese people who have lost their jobs or whose lives have otherwise been affected by COVID-19.
They can tell you about that is available to you, and what you need to do to stay resident in Japan. Please give them a call if you are having any problems.
対応言語(14か国語)
日本語、English(英語),中文(中国語・簡体字/繁体字),코리언(韓国語),Español(スペイン語),Português(ポルトガル語),Tiếng Việt(ベトナム語),नेपाली भाषा(ネパール語),ภาษาไทย(タイ語),Bahasa Indonesia(インドネシア語),Tagalog(タガログ語),မြန်မာဘာသာစကား(ミャンマー語),ភាសាខ្មែរ(クメール(カンボジア)語),Монгол(モンゴル語)
相談員
出入国在留管理庁職員
連絡先
出入国在留管理庁 外国人在留支援センター(FRESC)
0120-76-2029(フリーダイヤル)
月曜日から金曜日までの午前9時から午後5時まで
詳しくは、 外国在留支援センター(FRESC)HP(外部リンク)
See the link above for more information.